Dlaczego nos tego faceta tryskał krwią podczas martwego ciągu

Drzewo sił / YouTube

Popularne wiadomości: Oto dlaczego ten kulturysta tryskał krwią podczas martwego ciągu

Joel Balsam, 7 marca 2018 r. Udostępnij Tweet Trzepnięcie 0 akcji

Krótko mówiąc

Nos kulturysty Michaiła Shivlyakova zaczął tryskać krwią podczas wykonywania 941-funtowego martwego ciągu na Arnold Classic - oto dlaczego.

Długa historia



Do tej pory prawdopodobnie widzieliście film przedstawiający rosyjskiego siłacza Michaiła Shivlyakova w martwym ciągu 427 kilogramów na zawodach Arnold Strongman Classic 2018. Jeśli nie, MUSISZ sprawdzić to gówno:



Nie trzeba dodawać: WTF !? Co tu się dzieje? Następnym razem, gdy zmusisz się do wykonania maksymalnie jednego powtórzenia na martwym ciągu, czy zmoczysz twarz we krwi?



Odwrotność przeprowadził wywiad z facetem, który ma kilka odpowiedzi. Dr. Jonathan Overdevest , pracownik chirurgii nosa i chirurgii podstawy czaszki w Stanford University School of Medicine, powiedział, że podnoszenie ciężarów podnosi ciśnienie krwi, co może wpływać na mniejsze naczynia w nosie.

Oto, co pisze Inverse:

Jak mówi Overdevest, każdy, kto wywiera fizyczny wysiłek, wywiera duży nacisk na naczynia krwionośne, głównie dlatego, że ekstremalny wysiłek prowadzi do wzrostu ciśnienia krwi. Ponieważ sieć naczyń krwionośnych w organizmie jest układem zamkniętym, wysokie ciśnienie w jednym obszarze wszędzie podnosi ciśnienie, a czasami mniejsze naczynia krwionośne nie mogą sobie z tym poradzić. Podobnie jak balony, naczynia te pękną, gdy ciśnienie w nich będzie zbyt duże.



W przypadku Shivlyakova jego martwy ciąg prawdopodobnie najpierw podniósł ciśnienie w klatce piersiowej - ciśnienie w klatce piersiowej - które naturalnie wzrasta podczas wydechu. To z kolei zwiększyłoby jego żylne ciśnienie krwi (ciśnienie krwi wracającej do serca z reszty ciała), co doprowadziłoby do wzrostu ciśnienia tętniczego (ciśnienia krwi opuszczającej serce) .

To zwiększone ciśnienie może czasami powodować pękanie delikatnych naczyń krwionośnych, które zaopatrują naszą błonę śluzową nosa, powodując krwawienie z nosa, mówi Overdevest.

Jeśli więc podnoszenie ciężarów powoduje skok ciśnienia krwi, dlaczego nie widzimy tego częściej? A co ważniejsze, czy to ci się przydarzy?

Overdevest nie uważa, że ​​powinieneś się zbytnio martwić.

Jednak krwawienie z nosa w takich okolicznościach rzadko występuje, ponieważ naczynia krwionośne nosa u większości osób są wystarczająco wytrzymałe, aby wytrzymać wzrost ciśnienia.



Uff!

Najsmutniejsze w tym wszystkim jest to, że podczas gdy facet zmusił się do dokończenia swojego występu z krwią spływającą mu z nosa, nawet nie wygrał. Góra (z Gra o tron sława) wygrał Arnold Classic.

Posiadaj rozmowę

Zadaj wielkie pytanie

Jak bardzo często występuje ten problem z krwawieniem z nosa?

Porzuć ten fakt

Nie rzucaj chodzenia na siłownię z tego powodu - podnoszenie ciężarów naprawdę spala tłuszcz .